יוסי אלפי - פסטיבל מספרי סיפורים - תיאטרון העם

  חדשות
 קבלת תואר אזרח כבוד של העיר גבעתיים 28.5.17

שידורי רדיו - רשת ב' - כל שבת בבוקר 06:00 - 08:00 לפרטים לחצו כאן

מכתב משתתפות קורס מספרי סיפורי מחזור כ"ג

שידורי הפסטיבל ברדיו - רשת ב' - לחצו כאן

חמש הנשים הטובות בחיי - מופע יחיד של יוסי אלפי לכבוד יום האשה - מצחיק, מרגש, משכיל ומרענן לפרטים לחצו כאן

דרך ייחודית למופע עם יוסי אלפי במסגרת שבוע הספר, לפרטים לחצו

כדאי להתעדכן בלוח המופעים של תיאטרון העם. לכניסה ללוח המופעים לחצו כאן.

יוסי אלפי בראיון לתוכנית "ישר ללב", צפייה מהנה

"מדינת ישראל כמשל להתחלות וסופים "- טור אורח מתוך מגזין אפוק טיימס גיליון ינואר 2014

הדמיון הוא אבי אבות החדשנות - יוסי אלפי טור מתוך מגזין אפוק טיימס גיליון מאי 2014

יוסי אלפי מקבל פרס רמת גן לספרות על מפעל חיים - מקומון רמת גן 3.4.2014

תמונות מקורס מספרי סיפורים פברואר 2016, ליד מכללת הגליל המערבי

שיחות אישיות עם יעקב אגמון, אורח: יוסי אלפי, גלי צהל 30.08.14

יוסי אלפי - יקיר העיר רמת גן לחצו כאן

יוסי אלפי וארקדי דוכין מתוך אירוע של פסטיבל מספרי סיפורים 2014. צפו

לגלריית פסטיבל מספרי סיפורים 2015 לחצו כאן

סיפור שאינו נגמר - ידיעות אחרונות לקריאה לחצו כאן

גלריית תמונות פסטיבל מספרי סיפורים 2016 לחצו כאן

העונה החדשה של פסטיבל מספרי סיפורים, שידורים בערוץ 10, כל יום שישי בשעה 14:45 לחצו כאן

סיום קורס "המורה המספר" - כוחו של הסיפור בהוראה קורס מספרי סיפורים ייחודי למורים ע"י יוסי אלפי

לקראת הפקת הספר אלבום המעברה - נשמח לכל מידע שיש לכם לספר לנו על המעברה שלכם. לפרטים נוספים לחצו כאן

"בשביל הסיפורים" - מהדורה כפולה של סיפורים מפי יוסי אלפי, מספר הסיפורים הלאומי. עכשיו בחנות שלנו

לימי עיון, כנסים, אירועים סמינרים בהנחיית יוסי אלפי - הכנסו!!

חדש!!! חנות המוצרים שלנו נפתחה... ספרים, דיסקים ו-DVD...

חדש!! סרטוני פסטיבל מספרי סיפורים ב youtube לצפייה לחץ כאן

הדת שלי היא תרבות והאמונה שלי היא האמנות - יוסי אלפי טור מתוך מגזין אפוק טיימס גיליון יוני 2014

דרך ייחודית לחגוג ערב סיפורים בהנחייתו של יוסי אלפי

יוסי אלפי הופיע במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים הבינלאומי באמסטרדם לפרטים לחצו כאן

הרצאה לעסקים: סיפרת-שיווקת - 10 צעדים לשיווק העסק שלך באמצעות סיפור

סיפורם של המוסיקאים של מחר בהנחיית יוסי אלפי

"אני מחפש את הדרך אליך." ביטויים של ביקורתיות ומחאה בקליטת העלייה במדינת ישראל בשירתו של יוסי אלפי

  סיכום עקרונות יסוד לסיפורו של מספר הסיפורים

סיכום עיקרי מאמרו של יוסי אלפי על עקרונות הסיפור מאת אילנה אבישר

בסיס מבנה הסיפור

א. האקספוזיציה – זמן, סביבה, דמויות
ב. הצגת הקונפליקט
ג. סיבוך הקונפליקט
ד. הפתרון
 

שלבים בתהליך העבודה בהפקת הסיפור הדרמטי
 
א. שאיבת הדרמה – הפרטים העיקריים בהם "יטפל הסיפור".
 
ב. תיעוד הדרמה – על היצירה להיות מתועדת ומסודרת מראש, עם אפשרות לבדיקה, תיקון,
שיפור וביקורת.
 
ג. יצירת הסיפור הדרמטי- הדרמה היא המנוע, שתפקידו להניע את השומעים ל"מקומות
שונים".
 
ד. יצירת סביבה לקהל – יצירת מקום פיזי מתאים לקהל. התגברות על אילוצי מקום לצורך
הפקת אירוע.
 
ה. הצגת הסיפור – הסיפור הוא תוצאה מלאה של הפקתו. הפקתו פירושה שימוש במכלול
האמנויות: אמנות המילה, התנועה, הצליל, הקול, המוסיקה והדיבור, אמנות העיצוב וכל
המכלול הויזואלי הנגלה לעיני הצופה.
ו. הרצת הדרמה – לאלו קהלים הוא מיועד? לכמה פעמים? מה אופי החללים?
 

עשרת עקרונות היסוד לסיפור הדרמטי
 
א. הנושא הדרמטי – במילה אחת או בשתיים – מה נושא הסיפור? הנושא צריך לשאת בתוכו
קונפליקט ודרמה. למשל "יחסים" לעומת "יחסים מעורערים". (בפיטר פן – "ילדות נצחית").
 
ב. האמירה הדרמטית – במשפט אחד ברור ומובן – מה האמירה המרכזית של הסיפור? מה
מטרת הסיפור? מוסר השכל. מסר (בפיטר פן – "ניתן לשמר את ילדותך אם תדע לחלום").
 
ג. הסיטואציה הדרמטית – בשניים שלושה משפטים מקסימום – לב לבו של הסיפור: כוח או
כוחות נכנסו לקונפליקט, שבעקבותיו ישתנו הכוחות.
(בפיטר פן – הילד הנצחי חודר לחלומם של שני ילדים ומוציא אותם
להרפתקאות אין סופיות, שבסופן הם עומדים בפני הברירה לוותר על ילדותם).
 
ד. סיפור העלילה – מה בדיוק קרה? כניסה לפרטים – פיוטיות,
מורכבות – תחכום, שנינות – סיפור נעלה.
 
ה. הדמויות הדרמטיות – יש לבנות דמויות בעלות ערך דרמטי. המספר הוא הדמות המרכזית,
המציגה את עצמה ואת הדמויות הסמויות מהעין.
 
ו. המקום הדרמטי – זה המקום בו מסופר הסיפור. יש להתאים את היסודות הדרמטיים של
הסיפור למקום בו יסופר. (כיכר, מקום סגור, בית ספר)
 
ז. הזמן הדרמטי – 1. הזמן בו עוסק הסיפור, ובו הוא מתרחש.
2. הזמן בו מסופר הסיפור. יום- לילה. קצר- ממושך.
 
ח. הסגנון הדרמטי – בחירת הסגנון היא אמירתו האישית של המספר. הסגנון הוא העוקץ של
הסיפור הדרמטי. יש מספרים שניחנו בסגנון אישי. גם הם יעדנו אותו במקרה זה או אחר.
קריאת סיפור מן הכתב – סגנון; אלתור לפי תגובות הקהל –סגנון. יש סגנון ברוטלי ויש מלטף.

ט. הדיאלוג הדרמטי – היחס בין המספר לבין קהל היעד שלו.
 
י. השפה הדרמטית – השפה היא כלי תקשורתי. בחירת שפת הסיפור תובא בחשבון מראש.
תיבול במלים מתאימות לקהל כגון: מלים משפה של עדה, סלנג לבני נעורים .

אילנה אבישר
תלמידה בקורס מספרי סיפורים
בהנחיית יוסי אלפי

תיאטרון העם ישראל (2001) בע"מ    רח' גרשון 41, תל אביב    טלפון: 03-5616124    פקס: 03-5616088
© כל הזכויות שמורות. כל הפרסומים והחומרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים ומיועדים לצפייה באתר זה בלבד.

נבנה ועוצב ע"י Pagers-Design